Page 7 - B&U-rekrutteringshæfte - DCU
P. 7

7

            Markedsfør jeres




            arrangement!














            Klubbens rekrutteringsaktiviteter kan være nok så veltilrettelagte, men for at
            opnå et stort fremmøde, så er det centralt, at arrangementet bliver markedsført
            på den rigtige måde, sådan at det kommer ud til flest mulige børn og unge i
            lokalområdet. Herunder er en række tips til metoder som kan anvendes.



            •  Udnævn en markedsføringsansvarlig for re-      •  Afdæk lokale facebooksider som rækker ud
               krutteringsaktiviteten - gerne en person der     over cykelmiljøet, Feks ”Hvad sker der i *by-
               er ferm i sociale medier.                        navn*?”, ”postnummer”-grupper, Aktiviteter
                                                                for børn i *bynavn*, lokale facebook-sider
            •  Lav plakat på baggrund af skabelonen fra         for kultur, skoler og institutioner mm. Del
               dette aktivitetskatalog eller lav plakat fra     facebookbegivenheden i disse grupper
               bunden                                          
                                                              •  Del facebookbegivenheden på klubbens
            •  Lav plakaten i lille format så den kan anven-    facebookside og bed på det kraftigste alle
               des som flyer, eller til facebook-begivenhed     medlemmer om at dele opslaget, tryk deltag
                                                                og kommentere opslaget sådan at det kan
            •  Opret jeres aktivitet som facebook-begiven-      nå ud i medlemmernes netværk.
               hed, som kan deles og hvor interesserede        
               kan markere deltagelse. Anvend plakaten        •  Opfordr medlemmer til at invitere deres
               som coverbillede på begivenheden. Sørg for       venner, familie, kollegaer eller klassekamme-
               at der løbende er aktivitet på begivenheden      rater til arrangementet. Giv evt. medlemmer
               op til arrangementet                             flyers som de kan give videre.
                                                               
            •  Overvej om der i lokalområdet findes cy-       •  Tag kontakt til lokale institutioner og sko-
               kelambassadører som kan anvendes i pro-          ler(evt idrætslærere) og fortæl om arrange-
               movering af arrangementet. Dette kan være        mentet. Hæng evt plakat op på skolerne/i
               en professionel rytter fra lokalområdet, eller   institutionerne og aflever flyers, til uddeling.
               det kan være jeres nuværende B&U-rytte-         
               re, som fortæller/viser glæden ved at være     •  Tag kontakt til lokale medier, og få dem til
               medlem af klubben og fortæller om det            at lave et opslag i lokalavisen, eller omtale
               kommende arrangement for nye-ryttere. Op-        arrangementet i deres medier. Inviter dem
               tag kort video med ambassadører og produ-        evt til at være en del af arrangementet, hvor
               cer et kort indslag som postes på facebook-      den kan få mulighed for at producere en
               begivenheden.                                    reportage fra arrangementet og måske til-
                                                                med promovere arrangementet aktivt op til
                                                                afholdelsen. Spørg medier (og evt kommune)
                                                                om de vil være medarrangør på facebook-
                                                                begivenheden, sådan at begivenheden også
                                                                kommer ud til deres facebookfølgere.


                                                                                                    Fortsættes
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12